Офіційний сайт Кам’янсько–Дніпровської міської ради Василівського району Запорізької області

Розділи

Корисні посилання



КАРТА МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ПОВІТРЯ (станція знаходиться за адресою: вул Каховська, 98, м. Кам'янка-Дніпровська, відділ ЦНАП виконавчого комітету Кам'янсько-Дніпровської міської ради)

Календар

« Вересень 2025 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Пошук

Новини

ЯК КОРЕКТНО СПІЛКУВАТИСЯ З ВЕТЕРАНОМ АБО ВЕТЕРАНКОЮ З ІНВАЛІДНІСТЮ

Важливо не змінювати стиль спілкування з людиною лише через те, що вона має інвалідність. У центрі уваги — особистість, а не особливості її тіла. Ветеран чи ветеранка з інвалідністю насамперед залишається собою — з унікальним досвідом, почуттями, почуттям гумору та власною гідністю. Звертайтесь до них так, як звернулися б до будь-кого іншого в подібній ситуації — щиро, відкрито й з повагою.

 

Бути собою - найкращий підхід

Залишайтеся природними. Якщо у вас заведено тиснути руку при знайомстві — зробіть це й з людиною з інвалідністю. Це доречно навіть тоді, коли співрозмовнику важко рухати рукою або він користується протезом.

 

Звертайте увагу на індивідуальні особливості

Звісно, є ситуації, коли комунікація потребує адаптації. Наприклад, людині з посткомоційним синдромом, яка має проблеми зі слухом, варто говорити голосніше.

 

Підлаштуйтеся фізично - не зверхньо, а з повагою

Якщо можливо, розташуйтеся так, щоб ваше обличчя було на одному рівні з обличчям співрозмовника. Пам’ятайте: крісло колісне — частина особистого простору, не спирайтеся на нього.

 

Питайте - це завжди доречно

Не бійтеся запитати:

  • «Як тобі зручно?»
  • «Чи можу я допомогти? Як саме?»

Людина найкраще знає свої потреби. Якщо вона відмовляється від допомоги — приймайте і поважайте це.

 

Терпіння і щирість - ключ до діалогу

У спілкуванні з людьми, які мають порушення мовлення, дайте їм більше часу. Покажіть щиру зацікавленість - це може мотивувати продовжити розмову. Якщо це близька вам людина, запропонуйте використання додатку TippyTalk — він допомагає людям із порушеннями мовлення краще висловлювати свої думки.

 

Не нав’язуйте надмірну увагу

Не кожна людина з інвалідністю потребує додаткової уваги. Не допомагайте без запиту — це може порушити межі й зачепити гідність. Запропонуйте — і зачекайте відповіді.

 

Поважайте гумор - як спосіб самовираження

Ветеран чи ветеранка можуть жартома розповідати історії про свій досвід, навіть травми. Не реагуйте надміру емоційно або з жалістю - це може лише віддалити. Можливо, це спосіб налагодити контакт і показати вам довіру.

 

Співчуття - це нормально. А от жалість принижує. Краще підтримайте, дайте відчути рівність і допоможіть рухатися далі. Уникайте знецінливих фраз на кшталт «Ах ти ж бідненький/бідненька» — вони не несуть нічого корисного та змістовного.

 

Підготовлено за матеріалами з “Довідника безбар'єрності” – ініціативи й флагманського проєкту першої леді Олени Зеленської.



субота, 13 Вересня 2025 16:34 | Переглядів: 3

Оголошення

Офіційні сайти держ установ