Новини
ЖИТЛОВА СУБСИДІЯ НА НЕОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН: КОМУ НЕОБХІДНО ЗВЕРНУТИСЯ

Міністерство соціальної політики України зазначає, що субсидія на неопалювальний сезон більшості отримувачів перепризначається автоматично. Проте, якщо у отримувачів змінилися дані про майновий стан чи склад домогосподарства, про це протягом 30 днів необхідно повідомити Пенсійний фонд України.
✅ Для призначення субсидії на неопалювальний період, обов'язково треба звернутися до ПФУ із відповідною заявою та декларацією, якщо:
- ви орендує житло, за яке сплачуєте житлово-комунальні послуги
- у складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи
- кількість тих, хто фактично проживає в житловому приміщенні, менша, ніж кількість зареєстрованих у ньому
- ваше домогосподарство претендує на призначення житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива
- на опалювальний період субсидію було призначено в розмірі 0,0 грн
Процес призначення і оформлення дуже простий. Ви можете подати спрощене звернення, без збирання довідок і витрачання часу на заповнення декларації. У такому випадку заяву і декларацію Пенсійний фонд оформить самостійно, на підставі інформації, яка наявна в офіційних реєстрах.
До заяви необхідно внести:
- відомості про членів родини, котрі проживають у приміщенні;
- адресу проживання, за якою мають нараховувати субсидію;
- тип субсидії (житлово-комунальні послуги чи тверде паливо);
- реквізити рахунку у форматі ІВАN, на який мають зараховуватись субсидії у разі призначення.
Під час заповнення заяви ви можете обрати зручний спосіб зв'язку з вами: телефон, електронна пошта; повідомлення через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та /або мобільний додаток Пенсійного фонду України. Саме цим способом вам повідомлять про прийняте рішення про призначення субсидії.
Заяву і декларацію для призначення житлової субсидії ви подаєте, якщо обрали варіант – подати повний пакет документів. Цим варіантом варто скористатись, якщо у вас є якісь особливі обставини, що мають враховуватися при наданні субсидії у порядку виключення. Наприклад: коли кількість фактично проживаючих в домогосподарстві осіб менше за кількість зареєстрованих (дружина з дітьми за кордоном) або ви здійснили купівлю дороговартісного майна в минулому році за кошти благодійних організацій (квартира для ВПО).
Куди можна звернутись за спрощеним механізмом чи з повним пакетом документів, офлайн чи онлайн?
Наразі діє спрощений механізм звернення за житловою субсидією, без збирання довідок і витрачання часу на заповнення декларації.
Заявник може подати спрощене звернення, а заяву і декларацію оформить Пенсійний фонд України на підставі інформації, яка наявна в офіційних реєстрах.
Подати спрощене звернення для призначення субсидії (або заяву та декларацію, якщо ви вирішили подати повний пакет документів) можна:
- поштою або особисто в одному з сервісних центрів Пенсійного фонду України (ПФУ);
- через портал електронних послуг https://portal.pfu.gov.ua/ (обрати опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу") або мобільний додаток ПФУ;
- через портал Дія (ввівши у пошуку “Заява на субсидію”);
- у центрах надання адміністративних послуг;
- через уповноважених осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
Для заповнення заяви треба мати кваліфікований електронний підпис (КЕП). Отримати КЕП можна в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, перелік яких можна знайти тут: https://czo.gov.ua/ca-registry.
Четвер, 10 Квітня 2025 08:01 | Переглядів: 224