Офіційний сайт Кам’янсько–Дніпровської міської ради Василівського району Запорізької області

Розділи

Корисні посилання

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Пошук

Новини

З В І Т комісії з моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг

З В І Т
Комісії з моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються жителям Кам’янсько -Дніпровської об'єднаної територіальної громади комунальними установами міської ради, відповідно до Державних стандартів, соціальної послуги - догляд вдома та соціальної послуги - соціальний супровід
за III квартал 2020 року

21 жовтня 2020 м. Кам’янка-Дніпровська

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020р. № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» Комісією міської ради було проведено моніторинг та зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються жителям Кам’янсько -Дніпровської об'єднаної територіальної громади комунальними установами міської ради. Ціль проведення - визначення відповідності наданих послуг Державним стандартам, відповідність потребам одержувачів, забезпечення надання населенню гарантованих державою якісних соціальних послуг. Оцінювання проведено за двома видами послуг:
- соціальна послуга догляд вдома, яка надається згідно Державного стандарту, комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Кам'янсько-Дніпровської міської ради;
- соціальна послуга соціальний супровід, яка надається згідно Державного стандарту, комунальною установою Кам’янсько- Дніпровський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Кам’янсько-Дніпровської міської ради.
Визначені методи оцінки якості соціальних послуг:
- опитування/анкетування отримувачів соціальних послуг та/або їх законних представників;
- спостереження за процесом надання соціальних послуг;
- бесіди/співбесіди з персоналом надавачів соцпослуг;
- вивчення документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг.
Моніторинг та зовнішня оцінка якості соціальних послуг за III квартал 2020 року проведена Комісією з 01 по 21 жовтня 2020 року.

По комунальній установі “Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)” Кам’янсько-Дніпровської міської ради Кам′янсько-Дніпровського району Запорізької області - послуга догляд вдома встановлено наступне.


Надання соціальної послуги догляд вдома здійснюється відділенням соціальної допомоги вдома територіального центру. Категорії осіб, яким територіальний центр надає послугу догляд вдома - особи похилого віку, особи з інвалідністю, хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше ніж чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги.


За період роботи з 01.07.2020 року по 01.10.2020 року послугою охоплено 343 отримувача (371 в 2019 р.- на 8 % зменшилось за рахунок с. Н-Дніпровка). З них: 319 осіб похилого віку- 24 особи з інвалідністю. На умовах безоплатного обслуговування 217 осіб (238 в 2019 р). На умовах оплатного обслуговування 126 (133 в 2019 р). Станом на 01.10.2020 року на обслуговуванні перебуває 298 осіб: безоплатно – 191 ( 97 - м. Кам'янка – Дніпровська, 94- с. Велика Знам'янка), за оплату – 107 осіб (47 - м. Кам'янка – Дніпр., 60- с. Велика Знам'янка ).

Для отримання послуги догляд вдома протягом 2020 року надійшло 38 звернень щодо надання соцпослуги: 25 від одиноких громадян та від 13 - що мають працездатних родичів. Всі звернення задоволені. Черга щодо взяття на облік відсутня. Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома 100% від загальної кількості звернень. Зняття з обслуговування відбувалось з причин смерті громадян, декілька осіб, які отримували платні послуги відмовились від обслуговування. Середня навантаженість на 1 соціального робітника – 13 осіб, з урахуванням отримувачів платних соціальних послуг. На кожного соціального робітника припадає від 9 до 15 одиноких громадян, в залежності від групи рухової активності осіб та територіальної ознаки ( при нормі не менш 6 осіб).

Вибірково перевірено 30 особових справ отримувачів соціальної послуги догляд вдома, з них 11, які надійшли у III кварталі 2020 року (безоплатно - 8 , платно – 3), а 19 - справи прийняті раніше. Договори щодо надання соціальної послуги укладено зі всіма підопічними.

Комісія провела спостереження за процесом надання соціальних послуг безпосередньо при наданні соціальної послуги соціальними робітниками, здійснивши 10 виїздів за місцем проживання отримувачів соціальної послуги, згідно графіків відвідувань підопічних, перевірила відповідність планів надання соціальної послуги потребам отримувачів. Працівниками терцентру при здійсненні повноважень застосовувалися принципи адресності та індивідуального підходу. Послуга надавалась підопічним згідно індивідуальних планів. Рівень задоволеності послугою визначався комісією шляхом аналізу за результатами проведеного опитування та анкетування. Нарікань та незадоволень на якість надання соціальної послуги не встановлено.

Згідно опитування, покращення фізичного стану не завжди залежить від наявності допомоги соціального робітника. Природньо, з роками, люди старіють і їх фізичний стан погіршується. Але, отримувачі соціальної послуги догляду вдома констатували покращення емоційного та психологічного стану, порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась, прослідковуються позитивні зміни. У опитаних осіб прослідковується тенденція звикання до свого соціального робітника. Відбулись емоційні та психологічні позитивні зміни, отримувачі послуг констатують зникнення почуття страху самотності, що впливає і на їх фізичний стан. Показник результативності залишається на високому рівні за рахунок того, що всі опитані отримувачі соціальних послуг вважають, що у них покращився соціальний та психологічний стан. Згідно проведеного анкетування (індивідуальних опитувань) отримано відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ввічливого та коректного ставлення до них соціальних робітників відділення соціальної допомоги вдома, завідувача відділення, фахівця із соціальної роботи, відсутність зауважень, скарг. 16 отримувачів соціальної послуги висловили подяку щодо діючої інноваційної моделі соціальної роботи, як мультидисциплінарна команда. Ставлення соціальних робітників до отримувачів соціальної послуги якісне та професійне.


Вивчивши зворотню думку отримувачів соціальних послуг, Комісія встановила, що серед отримувачів соціальної послуги догляд вдома спостерігається тенденція позитивного оцінювання роботи соціальних робітників, відзначено ввічливе і гуманне ставлення до отримувачів соціальної послуги, дотримання професійних та етичних норм і принципів. Соцпрацівники провадять свою діяльність з недопущенням будь-якої форми насильства чи експлуатації, зокрема фізичного, фінансового, психологічного, сексуального насильства, зневаги, дискримінації чи приниження або нелюдського ставлення внаслідок навмисного наміру, халатності чи не знання. Застосовують індивідуальний підхід та з повагою ставляться до раси, національності, культури, релігії, віку, статі, захворювань отримувачів соціальної послуги. Підопічні підтверджують, що соцпрацівники проявляють повагу до гідності отримувачів соціальної послуги, не допускають негуманних і дискримінаційних дій щодо них. Нарікань та незадоволень на якість надання соціальної послуги не встановлено.

Загальне оцінювання якості якісних показників надання соціальної послуги догляду вдома за шкалою
Якісний показник та СТАТУС («добре - від 80% до 100%» «задовільно» - від 51% до 79% «незадовільно» - від 0% до 50%)


1. Адресність та індивідуальний підхід «добре»-100%
2. Результативність «добре»-100%
3. Своєчасність «добре»-100%
4. Доступність та відкритість «добре»-95%
5. Повага до гідності отриму-вача соціальної послуги «добре»100%
6. Професійність «добре»-100%

Отже, дані шкали свідчать, що відсотковий еквівалент складає – 100%, переважає статус «добре» .

3. Оцінка якості соціальної послуги в цілому


Зробивши аналіз , узагальнення, за підсумками Комісія вирішила :
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2009 року № 1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)», відділення соціальної допомоги вдома територіального центру дотримується пріоритетів та завдань у сфері надання соціальних послуг населенню Кам'янсько-Дніпровської громади. Соціальна послуга догляд вдома надається відповідно Державного стандарту. Виходячи з показників соціально-економічного розвитку адміністративно-територіальної одиниці, наявності соціальних груп, які отримують соціальні послуги, людських та бюджетних ресурсів залучених для надання соціальних послуг, кількості вікової групи «одиноких громадян похилого віку», «самотньо проживаючих громадян похилого віку», «осіб з інвалідністю» Камянсько-Дніпровська громада мала потребу у соціальній послузі «догляд вдома» та соціально-економічних у формі надання адресної натуральної та грошової допомоги. Територіальний центр виконує функцію надання соціальної послуги догляду вдома та отримує оцінку «добре». Оцінка зроблена шляхом узагальнення статусів визначених шкалами оцінки.

По комунальної установи «Кам’янсько-Дніпровський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді» Кам’янсько- Дніпровської міської ради Кам’янсько-Дніпровського району Запорізької області по наданню послуги «Соціальний супровід» за ІІІ квартал 2020 року встановлене наступне.

Одним із пріоритетних напрямків роботи Центру є робота з сім’ями, в яких проживають неповнолітні діти. З метою вчасного вивчення потреб сімей з дітьми, діагностики складних життєвих обставин, попередження сімейного неблагополуччя та попередження вилучення дітей із родинного середовища протягом ІІІ кварталу поточного року спеціалістами Центру було відвідано 104 сім’ї, в яких виховується 227 дітей, про що було складено відповідні Акти оцінки потреб сім’ї/особи та висновки. Під час здійснення відвідувань з членами сімей проводилась інформаційно-просвітницька робота щодо запобігання проявів будь яких форм насильства в сім’ї, попередження жорстокого поводження з дітьми, роз’яснювалось положення конвенції ООН “Про права дитини”, надавались правові консультації щодо адміністративної відповідальності батьків за ухилення від виконання батьківських обов’язків. В результаті відвідувань 5 осіб та 29 сімей (82 дитини) взято на облік КУ К-Д МЦСССДМ як такі, що опинились у складних життєвих обставинах. За результатами роботи протягом третього кварталу 27 сімей в них 60 дітей знято з супроводу, з них: 6 сімей у зв’язку з подоланням складних життєвих обставин, 6 сімей без досягнення позитивного результату, в 15 сім’ях складні обставини мінімізовано та 1 сім’я у зв’язку зі зміною місця проживання. Станом на 01.10.2020 р. на обліку перебувало 2 особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, випускників інтернатного закладу, 3 особи та 70 сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, в яких виховується 168 дітей, 5 прийомних сімей (8 дітей) та 2 дитячих будинки сімейного типу (13 дітей).
Моніторинг якості надання соціальної послуги «Соціальний супровід» за ІІІ квартал 2020 року КУ К-Д МЦСССДМ здійснювався шляхом проведення щомісячних нарад для фахівців із соціальної роботи, під час яких аналізувалися складні випадки в родинах, безпосередньо супервізією особових справ на місцях (особливо перевіряються акти оцінки потреб сім'ї/особи та плани соціальної підтримки сім'ї/особи), наданням щомісячної та квартальної звітності щодо кількісних та якісних показників роботи. Провідними фахівцями із соціальної роботи, які надають послугу та узагальнюють статистичну звітність по роботі з сім’ями, щомісячно готувався перспективний план роботи на наступний місяць та звіт про проведену роботу минулого місяця. Також, протягом трьох звітних місяців було проведено 21 анкетування отримувачів соціальних послуг, з метою з'ясування задоволеності соціальними послугами, які надає спеціаліст Центру. Відповідно до Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах (затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 31 березня 2016 року № 318, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2016 року за № 621/28751), навантаження на одного фахівця із соціальної роботи не повинно перевищувати 10 сімей (осіб), із них не більше ніж п’ять – зі складними соціальними випадками. Тож, фактичне навантаження на надавачів послуг трохи вище ніж відповідно до Державного стандарту соціального супроводу, пояснюється наявністю на території громади сімей, які потрапили або можуть потрапити в складні життєві обставини, що свідчить про гостру потребу жителів громади в отриманні послуги «Соціальний супровід». Середня тривалість перебування під соціальним супроводом становить 6 місяців. Мінімальний термін перебування під супроводом – 3 місяці, максимальний – 12 місяців. Сім’ї беруть під соціальний супровід та знімають за заявою клієнта або рішенням комісії з питань захисту прав дітей. Починаючи з серпня місяця поточного року, звернення, заяви потенційних отримувачів послуг та повідомлення про сім’ї, що потрапили у складні життєві обставини приймаються відповідно до Постанови КМУ № 585 від 01.06.2020 «Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах». Тобто, усі звернення та повідомлення стосовно отримання соціальних послуг КУ К-Д МЦСССДМ приймаються відділом охорони здоров’я та соціальної сфери Кам’янсько-Дніпровської міської ради та реєструються в журналі звернень та повідомлень стосовно сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, що є підставою для оформлення наказу про відвідування, проведення обстеження і оцінки потреб сім’ї/особи, яка опинилася у складних життєвих обставинах.

Під час моніторингу встановлено, що протягом ІІІ кварталу 2020 року послугу «Соціальний супровід» отримували сім’ї за наступними категоріями отримувачів:

Матері, які мали намір відмовитися від новонародженої дитини 1
Постраждалі від жорстокого поводження та насильства 5
Одинока матір (батько) 8
Постраждалі від збройних конфліктів та тимчасової окупації 0
Сім'ї, в яких є ризик соціального сирітства 30
Сім'ї, члени яких перебувають/ перебували у конфлікті з законом 3
Сім'ї, де один чи кілька членів мають інвалідність 3
Сім'ї опікунів / піклувальників 10
Сім'ї, яким призначена державна допомога при народженні дитини 2
Неповнолітні вагітні 2
Сім'ї, в яких виникли складні та конфліктні стосунки 4
Малозабезпечені (в тому числі сім’ї, в яких є проблема безробіття) 7
Всього 75

Скарги щодо незадоволення послуги «Соціального супроводу» до міського Центру, протягом звітного періоду, не надходили. Доцільно прийняти до уваги те, що послугу «Соціального супроводу» отримали всі клієнти, які подали відповідні заяви та уклали Договір на надання даної послуги.

Загальне оцінювання якості якісних показників надання соціальної послуги соціальний супровід за шкалою
Якіснй показник та СТАТУС («добре» - від 80% до 100%, «задовільно» - від 51% до 79%, «незадовільно» - від 0% до 50%
 
Адресність та індивідуальний підхід «добре»-100%
Результативність «добре»-100%
Своєчасність «добре»-100%
Доступність та відкритість «добре»-100%
Повага до гідності отриму-вача соціальної послуги «добре»100%
Професійність «добре»-100%
Отже, дані шкали свідчать, що відсотковий еквівалент складає – 100%, переважає статус «добре».

Заступник міського голови з гуманітарних питань, захисту населення та соціальної політики, голова комісії

Олена Козулькова

 



Четвер, 22 Жовтня 2020 16:21 | Переглядів: 505