Офіційний сайт Кам’янсько–Дніпровської міської ради Василівського району Запорізької області

Розділи

Корисні посилання

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Пошук

Новини

НАРАДА-КОНСУЛЬТАЦІЯ НАЧАЛЬНИКА УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЯКОСТІ ОСВІТИ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ ТЕТЯНИ ОЗЕРОВОЇ З ОСВІТЯНАМИ НАШОЇ ГРОМАДИ

     «Ефективна співпраця з органами місцевого самоврядування для забезпечення якості освіти» під таким гаслом 06.07.2021 відбулася нарада-консультація начальника Управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області Тетяни Озерової з керівниками закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти міста Енергодар та Кам’янсько-Дніпровської територіальної громади.
🔹Учасники заходу обговорили низку важливих питань, серед яких:
✅Чинники, що впливають на якість освіти у школі?
✅На якому етапі знаходяться школи у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості?
✅Інституційний аудит та його складові,
✅Оновлений Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти,
✅Організація освітнього процесу, освітня програма, безпечне освітнє середовище,
✅Дотримання вимог статті 30 Закону України «Про освіту» тощо.
🔰Що таке якість освіти?
     Згідно з дослідженням, проведеним Державної служби якості освіти України наприкінці 2020 року, серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, на думку експертів, директорів, учителів та батьків, є:
• співпраця між учасниками освітнього процесу;
• безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу / цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо);
• кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище.
Учні називають такі найважливіші чинники, які роблять освіту хорошою:
• доброзичливі стосунки між учнями та вчителями, взаємоповага, відсутність булінгу / цькування (81%);
• цікаві уроки (54%, більш вагомий показник для дітей, які навчаються у міських школах);
• професійні вчителі (47%, більш вагомий показник для дітей, які навчаютьсяв міських школах);
• доброзичливі стосунки між учнями, відсутність булінгу / цькування (41%);
• безпека в школі (37%, більш вагомий показник для дітей, які навчаються в сільських школах).
     ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ЯКІСТЬ ОСВІТИ У ШКОЛІ.
     ☝Серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, першими в рейтингу для експертів, директорів, учителів і батьків є співпраця між учасниками освітнього процесу, безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо), кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище. Крім цього, для експертів і директорів топ-фактором також є дотримання доброчесності, але він є менш важливим для вчителів і ще менш важливим — для батьків.
     Директори шкіл та вчителі найчастіше обирали як пріоритет співпрацю між учасниками освітнього процесу та комфортне психологічне середовище, а батьки — комфортне психологічне середовище та кваліфікаційний рівень педагогів.
Учням ставилося досить близьке запитання, що робить школу хорошою/якісною з варіантами відповідей, що відповідають досвіду саме учнів. Найбільше учнів — 78% — до топ-критеріїв якості зараховують доброзичливі стосунки між учнями та вчителями, взаємоповагу, відсутність булінгу/цькування, а кожен третій учень узагалі вважає цей критерій найважливішим. Обираючи цей критерій як найважливіший, йому віддали перевагу 39% дівчат і 29% хлопців. Іншими топ-критеріями для учнів є цікаві уроки (54%) і професійні вчителі (47%). Цікавість уроків як критерій хорошої/успішної школи обрали на 8% більше хлопців (58% проти 50% дівчат). Належні санітарні умови у школі (комфортні вбиральні, чисті навчальні приміщення, комфортний температурний режим тощо) більше оцінюються дівчатами (26.7% проти 17.7% хлопців).
     🔹Матеріально-технічне забезпечення опинилось в аутсайдерах щодо впливу на якість. Лише 15% вчителів та батьків, 14% директорів та 20% експертів обирали його, як впливовий на якість чинник.
     ☝Ефективна співпраця з органами місцевого самоврядування для забезпечення якісної освіти є важливим напрямком діяльності Державної служби якості освіти України та її територіальних органів.
     ✅Саме засновник закладу освіти сприяє облаштуванню освітнього середовища школи, яке є безпечним та мотивує до навчання, яке є складовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
     🔰НА ЯКОМУ ЕТАПІ ЗНАХОДЯТЬСЯ ШКОЛИ У РОЗБУДОВІ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ?
     Для того, щоб зрозуміти, на якому етапі знаходиться школа у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості, вчителям та директорам було поставлене питання про те, як оцінюється якість освіти у закладі і які практики для вивчення і оцінювання якості використовуються.
     Вчителі досить впевнені у наявності такої системи у їхніх закладах, принаймні 62% про це говорять. Водночас, директори більш стримані і 46% стверджують, що у школі є Положення про внутрішню систему забезпечення якості (яке вимагається відповідно до закону «Про освіту»), однак повноцінно систему ще не запроваджено. Про повне запровадження системи забезпечення якості стверджують 42% директорів. Щодо поширеності конкретних практик самооцінювання у школах, то позиції керівників шкіл та вчителів практично не відрізняються.
     🔰ПОІНФОРМОВАНІСТЬ ПРО ІНСТИТУЦІЙНИЙ АУДИТ
     Усі директори та 99% вчителів, що брали участь в опитуванні, декларують, що знають про інституційний аудит. Це частково пояснюється тим, що опитування проводилось у школах, у яких найближчим часом заплановане проведення інституційного аудиту. При цьому, добре поінформовані 97% директорів та 84.5% вчителів. Серед батьків 45% знають, що існує таке оцінювання, як інституційний аудит. Основним джерелом інформації про інституційний аудит для директорів є ресурси Державної служби якості освіти, а 95% учителів отримують інформацію про аудит від директорів шкіл.
     Інституційний аудит проводять працівники управління Служби та незалежні експерти за зрозумілими критеріями, щоб визначити точки зростання і допомогти зростати, оцінити роботу закладу за реальними процесами, де процедури аудиту більш прозорі, ніж у державній атестації.
     🔰ВАЖЛИВИМ АСПЕКТОМ Є ДОТРИМАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ.
     Академічна доброчесність як один із компонентів забезпечення якісної освіти потребує уваги з боку органів державної влади у сфері освіти (комунікація шкідливості плагіату), так і директорів шкіл у розбудові політики якості у закладі (робота з учителями, постійна комунікація цих питань з учнями та робота з батьками — про цінність самостійної роботи дитини і її індивідуального прогресу в навчанні).
     🔰УЧАСНИКИ ЗАХОДУ ДЕТАЛЬНО ЗУПИНИЛИСЯ НА ОНОВЛЕНОМУ ПОРЯДКУ ПРОВЕДЕННЯ ІНСТИТУЦІЙНОГО АУДИТУ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ.
     Зміни зумовлені необхідністю унормувати проведення інституційного аудиту в умовах карантинних обмежень чи інших надзвичайних обставин.
☝Дистанційно можуть відбуватися такі методи збору інформації, як:
✅опитування учнів, їхніх батьків та вчителів;
✅спостереження за проведенням навчальних занять;
✅вивчення документації.
     Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти затверджено у новій редакції наказом Міністерства освіти і науки України від 30.04.2021 № 493 «Деякі питання здійснення державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 17.06.2021 за № 810/36432.
     ОБГОВОРИЛИ ПИТАННЯ ПРОЗОРОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВІДКРИТОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ.
     Відповідно до статті 30 Закону України «Про освіту» заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів:
-статут закладу освіти;
-ліцензії на провадження освітньої діяльності;
-сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про -інституційну акредитацію закладу вищої освіти;
-структура та органи управління закладу освіти;
-кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
-освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
-територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);
-ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
-мова (мови) освітнього процесу;
-наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
-матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);
-напрями наукової та/або мистецької діяльності (для закладів вищої освіти);
-наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір плати за проживання;
-результати моніторингу якості освіти;
-річний звіт про діяльність закладу освіти;
-правила прийому до закладу освіти;
-умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
-розмір плати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти;
-перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
-правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;
-план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
-порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
-порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);
-інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.
     ☝Якісною школу роблять цінності, що об’єднують громаду у спільній меті.
Детальніше ознайомитися з результатами дослідження

Джерело: Управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області 
https://www.facebook.com/zapsqe/posts/538367450909232 



Середа, 07 Липня 2021 14:51 | Переглядів: 291